主頁 / 按揭文章 /

愈多人睇好樓市,下跌的機會愈大

瀏覽人次:30578    回應:22

文亮言

愈多人睇好樓市,下跌的機會愈大

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2017年4月24日

  大家都應該聽過股神畢菲特講別人貪婪我恐懼,別人恐懼我貪婪,究竟這兩句說話意思及出處,我講大家或者唔信,這兩句是孔子學說,孔子話,自認知道答案的人,他們並沒有深入研究,只是將別人究竟所得結果據為己有,好似最初有人研究樓市將會上升,而樓市真的上升,愈來愈多人追隨,並且引用做研究的人的理論,變成樓市上升是一個答案,其實,他們並沒有深入研究,雖然大部分人認為樓市會上升,而事實上只有少部分人知道真相,其他只是追隨者,即使樓價上升的因素漸漸消失,甚至最初做研究的人轉軚,亦不能改變追隨者認為樓價上升的態度,所以畢菲特話,當別人貪婪時,他就會恐懼,而在股票上升期間出售他當初認為值得投資的股票,結果亦證明他是對的,所以畢菲特是股神。

  現在樓市上升之勢仍未遏止,樓價亦屢創新高,但影響樓市的基本因素已經改變,低息不會持續,供應亦多於需求,不過,認為樓市仍然會上升的人愈來愈多,甚至連資深的業界人士都由睇淡變成睇好樓市,他們忽略所有負面訊號,或者認為即使加息,供應增加都不能夠阻止樓市升勢,樓市形勢令我想起畢菲特,當別人貪婪時我就恐懼,現在最重要就是做好一切預防措施,來應付樓市突然轉勢。

  猶太人做每一個研究,都要最後一個持相反意見,即使之前九個人的研究是證據確鑿,第十個人都要以相反意見做研究,這是猶太人的第十個人理論,其實,愈多人認同的意見,除非唔出錯,否則後果都不堪設想,所以,大家對於樓市現況應該要自己做研究,千祈唔好人云亦云,因為後果是要由自己承擔。

我要回應

回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入

1. 真真薯片 2017-04-24 09:55:27
息率上升係事實, 尤其係港銀跟加後, 再遇上股市調整, 樓市應該會回調一成以上

但係要回調超過兩成既話, 必須要供應量配合, 或者經濟出現系統性崩潰, 供應量方面在下唔認為發展商會大量出貨, 因為發展商同地代都習慣左價高量少既新經營模式, 賣得少, 價夠高, 同樣賺夠錢砌數, 至於經濟崩潰, 在下認為全視乎皇帝一念之差, 皇帝手執印鈔機鎖匙, 佢唔比爆一定唔會爆, 除非有特殊原因令到佢想經濟爆煲, 不過正常估計機會就唔高
2. 引刀一快 2017-04-24 11:27:49
需求嘅性質會隨社會發展而改變,粵港樓價巨大差距已經造就條件為香港住宅“剛需”泄洪,未來港人可活動範圍將會驚人地擴展,只要符合大衆利益,冇理由拒絕接受社會發展。
3. Bos fan 2017-04-24 12:33:12
引刀兄,活動範圍一向都有啦,如果返去生活有冇香港咁安全同自由食得安心?可以返去做嘢呀?咁大陸人可唔可以來香港之後做嘢
5. 十郎 2017-04-24 14:42:36


      引刀---------我一直有個慨念,樓價升得愈高,賣得愈多,市面就愈靜。理由係大部分人都負債,佢地直接欠銀行錢,間接就欠地產商。靠父幹擠上車的年青人,媽媽要供樓,囝囝要供樓,仲有幾多錢駛?我重申我不反對買樓,我不贊成高樓價下買樓。我發覺市面靜了!可能是我多慮,免題。

      幾年前有個65歲親人,他對我講由上環出發,用了四元就去到深圳香蜜湖(小人國),方法是兩蚊巴士去元朗,再兩蚊去深圳灣(流浮山)過關,在大陸係免費巴士(或地鐵)到小人國。我冇親歷其事,但信可行。刀兄,我想知道如果上述情形,長者在不趕時間底下,四蚊去到深圳,再由深圳出發去珠三角如中山,南番順等,交通費會否節省好多?這樣會唔會有助返大陸居住?


6. 人在天堂 錢在銀行 2017-04-24 16:13:15
十郎兄

可否提供更多兩地生活和合的可能例子?

以前好多人為生活,都兩地走,大陸工作香港住,
為數不少,咁,如果換轉諗,大陸住香港工作亦可,可能數目都不會少,尤其新二代人數不少於港二代情況下,加上佢地常被排外,而香港住得細,加上對內地認識貼地,知道如何生活等等

未來走向如何,真說不準,因為包括自己,都好似d議員咁,很少或從未返過去,就幻想作評論,好似太思覺失調啦
7. CD ROM 2017-04-24 17:10:57
十郎兄, 銀行兄,

65歲優惠在香港除左坐東鐵去羅湖同落馬洲用不了之外, 其他陸路公交前住落馬洲, 深圳灣等口岸都能使用的. 所以香港老人家$4能過關應該apply係大部分身上.

舉一例, 在任何一地鐵站坐$2到元朗站, 轉乘$2既B1往落馬州, B2往深圳灣, 一過關就是深圳了.

深圳好似也有類似既老人優惠, 但我唔肯定詳情, for local老人家. 大陸想推廣放寬給香港老人不難.

就當無, 深圳地鐵巴士也比香港便宜好多. 福田口岸去最遠的地鐵站也應該只$10左右.
8. CD ROM 2017-04-24 17:21:58
加多個fact, 根本香港宜家好多工作也需要不定時出差到大陸的. 每日返放工時間既關口, 都好多香港人趕返工放工.
9. 引刀一快 2017-04-24 17:55:13
Bos fan兄

珠三角今非昔比,有雜嘅地方,更多地方係好太平,我已經十幾年冇見過搶嘢,當你人生路不熟嘅時候,會過敏,缺安全感,一旦活動得廣,自然拿捏到邊度好,邊度雜。

講到食嘢,香港好多名人都幫襯嘅好酒好蔡,碧咸都請佢跨國到會,夠來頭喇掛?就係喺番禺市橋南郊起家嘅,周圍大把嘢食,講到食品安全,大陸唔及香港,但係亦唔係傳媒表達咁差,好多好嘢香港冇得食,所以兩邊跑,有食神。
10. 十郎 2017-04-24 17:58:02


      To 6樓
      人在兄 : 我跟閣下一樣,對大陸認識不多,引刀兄就可以了,而且智者一名,我跟他請教請教。我對大陸印象?如果閣下唔嫌棄,聽我慢慢道來。

      上世記六十年代,要寄油寄糖,三反五反,我好憎好憎大陸。70年代打工,有個北京人太子女,一路做一路唱京曲‘  蘇三起解 ‘,我唔識都覺得悅耳動聽,好like佢,但是她著藍斜解放裝返工!可怒也。80年代初我可以返大陸設廠,由於我太憎而且有家庭,我驚把持不定而放棄。改革開放三十年的今天,國富兵強,和平善良,外侮絕跡,人民腰板都直咗。大陸人尤其是北方人,民風強悍,如果用香港模式的軟弱統治,早早就朴咗街啦。我用原諒佢就大言不慚,今天我真係接受佢。

      我地返大陸住,如果唔攪野,我睇唔到有乜野麻煩,如果攪野嘅,遭遇唔會差得過美國。最近一個手無寸鐵的黑人,在公路查車,被一個女警鎗斃。下回再講。




      
11. 引刀一快 2017-04-24 18:12:06
十郎兄

莫講香港靜咗,大陸都係喇,收入根本追唔上樓價,所以樓價蠶食咗消費市場係大陸人公認嘅事實。但係香港人收入買大陸屋的話,就有水位喎。

依家深圳同廣州鏈接交通開始加強緊,有福田特價巴士去廣州,19.9,深圳灣去番禺,走沿江高速,一粒鐘多D就到,如果直線去中山,估計會耐D,番禺去中山就係半粒鐘多D,總而言之,越來越快,越來越多,越來越便宜。

梁特首早幾日過去睇嘢,結論就係人通、物通、財通。
12. 十郎 2017-04-24 18:22:37


      CD 兄--------親戚跟我講,65歲港人在大陸乘車,都有免費的。


      
13. 十郎 2017-04-24 18:26:20


      CD兄--------你講得啱,係落馬洲。

14. 引刀一快 2017-04-24 18:44:27
To 10樓 十郎兄

香港人返大陸住,可以講根本就冇脫離香港嘅問題,依家就係一個過關嘅問題,將來估計會越來越簡化,有可能部分關口信息共用,一關過搞掂,再多幾個24小時通關,返大陸就更便捷。
15. 向引刀‧土著‧自醉‧浪子‧阿井 說不 2017-04-24 20:05:04

最佳分析員揭中資搶地之謎 「港賣樓太好賺 兩年內搶走七成港地」

211,653
最後更新: 0424 12:40 / 建立時間 (HKT): 0424 00:01
http://hk.apple.nextmedia.com/realtime/finance/20170424/56603119

中資接連以天價搶地攻港,本港大孖沙都開口話睇不透,稱「要等癲標中晒先」。但行內星級分析員、專研內房的花旗研究部亞太區地產業研究主管蔡金強(Oscar Choi)就反問:「你知唔知佢有幾多癲(激進)嘅人?要等,真喺等到退休!」蔡稱由於香港賣樓太好賺,加上地產老闆「太老」、「太一廂情願」,料中資兩年內趁機發力買走六至七成本港地皮,最快3至5年內,便可搶走香港地產四成市佔率。

坊間有海量文章分析中資攻港原因,但連續獲得《機構投資者》7屆最佳房地產分析員的蔡金強笑言,要睇得清形勢,就先要放下成見。他與中港地產商交手無數,自言兩邊都「熟熟地」,發現港資地產老闆「年紀大」,是他們進退失據原因之一。「70、80歲叫等閒,50至60歲已叫新生代,咁佢地點會肯(高價搶地)?思想上好難過自己個關。」相反「大陸個啲好多都40、50歲,搏緊!」

守業與創業的分歧,反映在買地的作風上。香港市場會質疑中資高價投地,背後是高負債、高風險;但蔡金強卻認為大家無法突破眼界、反向去理解他們的發展邏輯。現時香港屬已發展、靜態社會,海外投資者卻老將香港邏輯,套在恰似「亂世」的內地動態社會上,「要假設大陸地產商無gearing(負債)一定係錯,是一個笑話嚟,哪怕佢好敗家,借信託基金,但你話利息貴,定1年的地價升得快?」

蔡強調「唔係話佢地(中資)啱」,就連花旗內部都有人挑戰他,為何逆市推薦數隻高負債內房股:「但當你批評對方有財務壓力時,佢一家公司幾千萬人工的人有40、50個,1億以上的都有7個,你話佢哋財務會有幾差?」

蔡金強認為,現時香港太多人一廂情願,連中資整體資金調動量有多龐大都未知,「單是M2(中國廣義貨幣)已達100至200萬億,每年增長10%以上,錢去邊都要有個水庫放」,資金不流入股市就向地產,加上內地地產商整體土儲成本便宜,只要香港項目對平均地價影響不大,「佢咪敢搞你囉。」

有人會質疑,中資在港起樓,是否有市場?但卻不明白所謂「香港人」其實正在換血中。蔡金強形容:「香港仍然會是香港,只係參與嘅人唔同咗。」好似龍光(3380)和合景泰富(1813)合資投得的鴨脷州地王,「好多人問龍光咩地產商嚟?我唔買!但點知大陸人唔買呢?香港愈來愈多大陸人、半大陸人,你唔接受,佢地受。搵200、300個有錢佬頂住就得啦。」

他形容「好似海航呢啲公司」在中國多的是,香港政府能做的亦有限,「(政府)只可以限制人買樓,唔可以限制買地。」中資水喉充裕,而且計數方法與港資不同,中資在內地早習慣「麵包同麵粉價一樣是正常」,計及人民幣貶值、香港稅率較低,項目盈利不俗等因素,投資香港是較內地項目優勝。加上香港地皮又可抵押予銀行借貸發展,故敢於進取出價。

蔡金強指,不少內房老闆像「中駿(1966)、禹洲(1628)、龍光、合景泰富,佢地老闆都真係住係香港,對香港好熟悉」,連目前停牌的明發(846)都曾出手投地,恒大(3333)亦已準備好逾百億資金隨時出手,可見中資非常積極。蔡金強預測,未來只要是公開招標,「我敢肯定基本上70至80%機會,港資一定輸。」

按他推算,未來1至2年中資將佔賣地市場六至七成,港資無法大量補充土儲下亦將面臨大洗牌,料4至5年後新地(016)市佔率可增至三成;會德豐(020)次之;而原本的「班霸」長實(1113)將大縮水,目前達兩成的市佔率,將縮至5%至10%水平。

仲量聯行報告顯示,本港7大發展商,包括新地、長實、恒地等近年成功投得政府住宅地皮比例大減,由2012年佔45%,下跌去年僅22%。

記者:方楚茵

16. 人在天堂 錢在銀行 2017-04-24 20:30:48
聽到各位咁講,實在俾到人唔少盼望,
就係怕好多時自己轉牛角尖,盲從絕路,
唔俾自己一個機會,勉強去做自己能力不及既事,

網上睇過新界西既人,返工時既堅毅,
其實可能呢份毅力可能真係浪費左,
只要轉轉習慣,轉個想法,生活可能更輕鬆
17. 無奈 2017-04-24 20:37:08
返大陸生活需時適應,小偷比香港多,小弟中招多次,都係唔見手機。好多地方都有張貼提示,櫃員機都有録音提示提防有人尾隨。

最近網上購買了防盜背包,牌子竟然是蒙馬特,如此看來,大陸的治安都不算太嚴重,哈哈。
18. Tony lam 2017-04-24 21:13:20
儍刀   做乜鬼?好似轉咗性、讚到大陸乜都咁正、咁幾時整番張回鄉証使下呀?



19. 引刀一快 2017-04-25 06:23:52
琳琳,點解你張囬鄉證問我嘅?
20. 引刀一快 2017-04-25 06:35:02
無奈兄

到底係你手機牌子纍事,還是你活動區域比較雜?

其他地方我唔敢講,廣州近幾年治安水平大幅提升,雖然比唔上香港,但係據聞比紐約好,得益于監控系統日益完善,政府算捨得揼錢。
21. 路過 2017-04-25 11:51:45
引刀兄,同意你的講法,香港一步步開始接近日本。地產商亦一早已看到此趨勢,起咁多納米盤,並非幫人上車,係比投資者放租,租比來香港工作的上班族,假日便坐高鐵或經港珠澳橋回家渡週末,情況就似在東京大阪的打工一族,星期一至五便在市中心上班,租一個單人納米房,假日便坐新幹線回家渡週末一樣…
22. 引刀一快 2017-04-25 12:58:30
路過兄

就係囉,我一直都係話納米盤幾好住㗎,最緊要唔好得一間。喺香港住劏房嘅人,尤其夫婦,如果喺大陸有間1000呎屋,咁平日嘅局促壓抑都會大大減少,輕鬆好多,珠三角大把樓唔駛一千蚊呎,交通又便利。
23. 十郎 2017-04-25 13:32:25


      路過兄-----------香港何止在居住上接近日本,在整個發展步伐都緊隨日本。容許我放肆一下,在70年代我已經預言這個狀況,當時日本將低技術及人手密集的原子粒收音機業送來香港,香港經濟得以飛躍,香港樓價又跟隨日本飛升。因為同樣一個原因,香港隨後將收音機業送上深圳,然後................。內地會唔會步香港後塵?看著他發展一帶一路,成績脫穎而出,他已經有自己一套了。

 
‹ 返回